Selasa, 10 November 2015

Cara Elakkan batu karang? 3 Tips

Cara Elakkan batu karang? 3 Tips

Jika anda pernah mengalami kesakitan yang amat sangat sebab ini, anda akan ingin tahu bagaimana untuk mengelakkan batu karang. Perkara-perkara jahat sedikit terbentuk dalam saluran kencing atau di dalam buah pinggang itu sendiri, dan kemudian membuat jalan mereka ke pundi kencing di mana mereka akan dikeluarkan. Ia adalah gerakan ini yang menyebabkan kesakitan. Mereka boleh berbeza dari segi saiz dari yang paling kecil sekali kepada orang-orang yang sangat besar saiz telur. Jika mereka terlalu besar mereka memerlukan pembedahan untuk menghapuskan mereka.

Tips berikut akan memberitahu anda bagaimana untuk mengelakkan batu karang.

Minum air yang mencukupi

Tugas air kencing adalah untuk menyingkirkan bahan buangan badan. Sisa ini diserap ke dalam air kencing, tetapi jika mereka kemudian menjadi terlalu banyak untuk jumlah air dalam badan, maka batu boleh mula terbentuk. Anda perlu memastikan bahawa anda mempunyai pengambilan cukup besar air - jumlah yang disyorkan untuk minuman adalah sekitar 8 gelas sehari. Tetapi jika ia adalah sangat panas, atau anda mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti yang membuat anda berpeluh, maka anda perlu minum lebih banyak daripada ini untuk membuat untuk air yang hilang. Semalaman badan berpeluh di sekitar separuh pain air. Jadikan ia satu tabiat untuk minum segelas air sebaik sahaja anda bangun untuk menggantikan ini.

Mendapatkan latihan yang cukup

Tidak aktif melambatkan metabolisme badan. Ini kemudiannya menghalang keseluruhan sistem anda dari berfungsi dengan cara yang betul. Ia sering pergi tangan dalam mempunyai dengan diet yang tidak baik.

Makan makanan yang sihat

Diet yang tidak sihat akan memburukkan lagi masalah tersebut. Pastikan anda menjauhkan diri dari terlalu banyak teh atau kopi, daging merah, rempah dan makanan yang sangat halus seperti gula putih, tepung atau beras. Pastikan anda tidak makan terlalu banyak dan tidak membenarkan badan anda untuk menjadi lebih tahap yang dibenarkan.

Jika anda ingat bahawa buah pinggang anda adalah sistem penapis badan anda, dan yang sama seperti penapis maka ia boleh tersumbat. Pastikan anda makan makanan yang sihat, minum air yang cukup dan mengambil senaman yang sederhana. Itulah cara terbaik bagaimana untuk mengelakkan batu karang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar