Selasa, 10 November 2015

Sembelit Punca dan Bantuan Its

Sembelit Punca dan Bantuan Its

Sembelit adalah didorong oleh kekurangan air, serat, magnesium dan julap semulajadi seperti jus buah-buahan dan kopi. Ubat-ubatan tertentu juga meningkatkan sembelit.

Diuretik (perkumuhan air) ubat mengambil cecair dari badan dan usus besar dibiarkan dengan air tidak mencukupi untuk najis. Walaupun sesetengah ubat penahan sakit dan anti-depressants boleh mempunyai kesan sampingan diuretik.

Kekurangan serat menjadi faktor yang besar dalam diet kita. Pakar-pakar mengenai subjek kesihatan kolon mengesyorkan 20 hingga 35 gram serat setiap hari. Ia datang dalam bentuk larut dan tidak larut; ia membantu mengikis lapisan usus dan merangsang peristalsis yang bergerak kandungan kolon untuk najis.

Semakin banyak kemudahan makanan yang dimakan yang kurang serat dan pencetus semula jadi yang terdapat dalam buah-buahan segar dan sayur-sayuran. Dalam usaha untuk mengimbangi ini, ubat-ubat herba tertentu manfaat.

Nota: Ia tidak digalakkan untuk sentiasa bergantung kepada julap dan bukannya makanan semula jadi yang baik. Apabila ini berlaku badan mendapat malas dan menjadi bergantung kepada julap untuk buang air besar.

Makanan yang baik dengan serat dan perangsang semula jadi peristalsis adalah dicadangkan. Mereka bergerak kandungan usus dan membersihkan dinding usus besar. Ini membantu penyerapan nutrien yang baik dan penghapusan toksin yang jika tidak terkumpul dengan genangan.

Kesihatan optimum usus besar adalah penting untuk kesihatan yang betul, terutamanya bagi penyingkiran toksin dan pengukuhan sistem imun anda. Banyak pihak berkuasa percaya 80% daripada sel-sel imun anda berada di dalam usus. Bakteria adalah pencetus untuk tindak balas badan anda untuk toksin, patogen dan racun. Mereka merangsang dan menggerakkan sel-sel darah putih ke dalam tindakan.

Apakah ubat-ubatan herba yang bermanfaat memulakan pembersihan usus dan kesihatan?

Psyllium adalah serat larut yang membengkak dengan air dan terdapat dalam banyak julap seperti Metamucil. Metamucil tidak mendapat dicerna tetapi menyediakan pukal dilincirkan yang membantu peristalsis ... kontraksi berirama usus besar. Ia membantu anda mengalihkan kandungan penghadaman usus besar dan benar-benar mengurangkan cirit-birit dan sakit.

Senna merupakan herba purba yang digunakan oleh orang Cina dan India untuk melegakan sembelit. Ia mengandungi glikosida yang merangsang peristalsis dan ini bergerak kandungan usus besar.

Sembelit bersalin pos boleh menjadi masalah dengan wanita selepas kelahiran anak. Satu kajian yang dilaporkan dalam Afrika Selatan Medical Journal mendapati rawatan dengan Senna mengurangkan sembelit dengan 93% kepada 96% di kalangan wanita selepas bersalin.

Biji rami bukan sahaja menjadi sumber yang baik Omega 3 tetapi juga sumber serat yang baik yang cenderung membengkak dan menyebabkan kesan julap.

Aloe Vera adalah mucopolysaccharide (gel seperti gula) yang digunakan dalam mangsa terbakar; ia dianggap sebagai agen anti-radang yang baik. Ia juga melegakan tisu jengkel. Diambil ke dalam trek penghadaman, ia didapati meningkatkan pergerakan usus dan ia membantu melepaskan titik bertindih sembelit.

Mineral adalah penting dalam kesihatan usus besar. Pengambilan zat besi yang tinggi boleh menyebabkan sembelit. Kekurangan magnesium boleh menyebabkan sembelit. Satu kajian yang melibatkan 4.000 wanita dengan magnesium yang rendah dikaitkan dengan risiko 26% meningkat sembelit. Ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa berlebihan magnesium menghasilkan usus longgar dan cirit-birit. Sesungguhnya, Susu Magnesia adalah julap yang kuat.

Orang Asia menggunakan campuran likuoris dan perkelahian dipanggil Daio-Kanzo-To. Satu kajian dua minggu, yang dilaporkan dalam penerbitan bulan September 2010 Doktor Makanan, mendapati ia berkesan dalam mengurangkan sembelit. Kedua-dua likuoris dan perkelahian yang dikenali sebagai julap semulajadi.

Nux Vomica adalah sangat popular dan sering ditetapkan sebagai ubat untuk sembelit. Ia mempunyai rekod prestasi yang baik untuk mereka yang tidak pernah merasa seperti mereka selesai dengan membuang air besar mereka. Yang berwarna daripada Nux Vomica nampaknya berguna di sini.

Sepia juga digunakan di mana penghapusan tidak mencukupi berlaku. Ia amat baik untuk wanita dengan hormon seperti yang terdapat pada putus haid turun naik. Walaupun minuman dan cecair meningkat mungkin tidak membantu jika terdapat gangguan hormon. Latihan seolah-olah untuk membantu dalam jenis ini sembelit.

Bryonia adalah ubat popular di kalangan pengamal perubatan homeopati. Ia seolah-olah amat membantu dalam usus lembik atau lemah. Najis, dengan usus yang lemah, tidak mudah bergerak kandungannya. Apabila ia bergerak, ia menghasilkan yang besar, keras, kering, najis pedih. Pengawasan oleh penyembuh homeopati adalah disyorkan kerana kesan toksik boleh terhasil daripada penggunaan yang tidak betul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar